Studiul dezbate problema așa-numitei „amnezii digitale” – un fenomen prin care o persoană uită anumite informații, punându-și toată baza într-un dispozitiv de stocare digitală.
„Efectul Google” se extinde dincolo de informațiile online, incluzând și informațiile personale importante”, au scris cercetătorii în raport. „Mulți consumatori sunt bucuroși să uite sau să riște uitarea unor informații, pe care le găsesc ușor online”.
De exemplu, oamenii cu vârsta de cel puțin 45 de ani sunt mai predispuși să obțină răspunsuri de pe internet. Ulterior, aceștia scriu informațiile sau aleg să le uite, după ce le-au folosit.
91% dintre americanii intervievați de Kaspersky au spus că folosesc internetul ca pe o extensie online a creierului. 44% au declarat că smartphone-ul ține loc de memorie și orice ai nevoie să ții minte se află în… buzunar.
„În multe societăți, accesul la internet este comparat cu accesul la electricitate sau apă potabilă”, spune Dr. Kathryn Mills, din cadrul UCL Institute of Cognititve Neuroscience la University College London.
„Ar fi interesant să vedem dacă persoanele din țările în care serviciile de internet nu sunt stabile simt o nevoie mai mare să-și amintească anumite detalii sau au o perspectivă diferită în privința accesului la informație”, conchide Mills.